IME PROJEKTA: Posebne potrebe drugačnih otrok: Kakšen imate načrt?
PODROČJE: Splošno šolsko izobraževanje – »Job shadowing« (mobilnost zaposlenih)
TRAJANJE: 1.6. 2022 – 30.11. 2023
* Program Sofinancira EU *
V začetku leta 2022 smo se zaposleni na OŠ Ane Gale Sevnica pogumno spopadli z novim izzivom. Prijavili smo se na nov, tokrat mednarodni, projekt v organizaciji CMEPIUS – Erasmus+.
Že proti koncu leta 2021 smo člani projektnega tima projekt načrtovali – tema projekta, kako bi začeli s sodelovanjem v mednarodnem projektu, zastavili smo si cilje, ki jih želimo doseči in izbrali partnersko šolo.
Odločili smo se, da damo pri prvem mednarodnem projektu poudarek na mobilnosti zaposlenih – da si pridobimo izkušnje in vidimo kako takšni projekti sploh potekajo. Seveda z namenom, da se v prihodnosti prijavimo na projekt, v katerem bodo v mobilnosti sodelovali tudi učenci.
Za začetek smo si izbrali ne tako oddaljeno državo Srbijo in šolo, ki izvaja podobne programe kot mi.
Predno smo odšli k njim na »Job shadowing« (sledenje na delovnem mestu), smo z njimi pogosto komunicirali – preko elektronske pošte, telefonsko, imeli pa smo tudi dva sestanka preko platforme Zoom. Tako smo se še malce bolj spoznali, se dogovorili o vseh aktivnostih, ki jih bomo imeli na njihovi šoli, predstavili naša in njihova pričakovanja.
Mobilnost smo izvedli od 28.11. 2022 do 2.12. 2022.
Šest zaposlenih se nas je odpravilo na šolo v Beogradu – »Škola za oštećene sluhom-nagluve Stefan Dečanski«. Odločili smo se, da damo poudarek tudi implementaciji okolju prijaznih praks in smo se na pot odpravili vsi skupaj, s kombijem.
V Beogradu smo bivali v nastanitvi blizu partnerske šole, kamor smo z lahkoto hodili vsak dan peš.
Na OŠ Stefan Dečanski so nas izjemno lepo sprejeli. Že pred samo mobilnostjo smo se dogovarjali, predstavili smo jim naše cilje projekta in skupaj smo se dogovorili kaj bi želeli videti, kje sodelovati. Še predno smo prišli k njim, so nam poslali okviren urnik dejavnosti, ki so nam jih želeli predstaviti.
Cel teden smo po cele dopoldneve preždeli v njihovi šoli. Najprej so nam razkazali celo šolo – vse razrede, dvorano, telovadnico, senzorno sobo…
Imeli smo tudi pogovor z gospo ravnateljico ter koordinatorico mednarodnih projektov. Predstavile so nam kako poteka šolanje v njihovi državi, kako poteka zgodnja obravnava, na kakšen način poteka usmerjanje otrok s posebnimi potrebami…
Ogledali smo si kako poteka dan najmlajših otrok (še predšolskih). Ogledali smo si ure pouka v osnovni šoli s prilagojenim programom ter celo potek pouka v srednješolskem programu (frizer, mehanik…).
Ogledali smo si tudi individualne ure – pri logopedinji, tiflo-pedagoginji… Videli smo ure glasbene terapije, gibalne terapije…
S ponosom so nam pokazali tudi ogromno didaktičnega materiala – takšnega kupljenega pa tudi tistega, ki so ga izdelali sami. Seveda smo dobili kar nekaj idej za izdelavo le-tega, spoznali smo nekaj načinov in metod dela, ki bi bile uporabne tudi pri našem vsakdanjem delu.
Poleg dejavnosti v šoli, smo se z zaposlenimi partnerske šole podružili tudi izven šolskih zidov. Gospa Iva, ki je bila na njihovi šoli koordinatorica za mednarodne projekte, nam je z veseljem predstavljala pomembne stavbe po Beogradu in nas seznanila z nekaj zgodovinskimi dejstvi.
Gospa ravnateljica nas je povabila tudi na veliko prireditev, ki so jo imeli v čast 125. obletnice šole. Prireditev je bila prekrasna, veličastna. S solzami v očeh smo vsem nastopajočim otrokom in učiteljicam namenili velik, zaslužen aplavz.
Naša mobilnost se je hitro končala. 2.12. dopoldan smo si odšli na šolo ogledat še glasbeno terapijo, gibalno terapijo… in sredi dneva smo se odpravili na pot proti domu.
Naša voznica nas je varno pripeljala na domače dvorišče.
V nadaljnjih dneh in mesecih smo tudi ostale zaposlene, ki se mobilnosti niso udeležili, seznanili z vsem, kar smo doživeli v Beogradu. Pripravili smo predstavitev dejavnosti, pokazali ideje za didaktični material, predstavili videne načine in metode dela… Izdelali smo tudi šolski novičnik, ki je bil namenjen izključno našemu Erasmus+ projektu. O našem obisku v Beogradu pa je, v svojem šolskem časopisu, pisala tudi naša partnerska šola Stefan Dečanski.
Po izpeljani mobilnosti, predstavitvi vsega videnega ostalim zaposlenim in drugim, po implementaciji novih znanj v naše vsakdanje delo… smo uspešno oddali še obsežno zaključno poročilo in s tem se je naš projekt tudi uradno zaključil.
Naš prvi mednarodni projekt smo uspešno izpeljali!
Z velikim veseljem in večjim samozaupanjem se bomo v naslednje mednarodne projekte vsekakor kdaj podali tudi skupaj z našimi učenci.
Zapisala koordinatorica projekta:
Saša Pikl